vrijdag 28 juni 2013

Papiertjes

Volgende week wordt de week van de waarheid. Dit weekend gaat mijn afstudeerthesis door de laatste controle en dan zal ik volgende week de puntjes op de i zetten. En dan afwachten op de beoordeling. En dat geeft mij tijd om mijn status van de voorbereidingen van mijn grote reis te updaten.

Zojuist ben ik thuisgekomen van de GG&GD om de nodige vaccinaties binnen te halen. Ze hebben mijn vaccinatie tegen DTP ververst en mij een verse portie buiktyfus- en hepatitis(A en B)-vaccin toegediend. Voor de hepatitis vaccinaties zal ik nog een keer terug moeten komen. De oplettende lezer mist in deze lijst met ziektes rabiës. Hierover zit ik op dit moment nog te twijfelen, maar ik neig naar skippen. De voordelen van een vaccinatie tegen rabiës zijn dat je na een honden-, apen- of vleermuisbeet extra tijd krijgt om tegengif te krijgen. Je moet namelijk sowieso naar het ziekenhuis nadat je gebeten bent. Daarnaast weten de mensen die mij kennen dat ik geen dierenliefhebber ben en dus contact met honden en apen sowieso zoveel mogelijk probeer te vermijden.

Met het toegediend krijgen van al deze antistoffen komt de reis weer een stuk dichterbij. Dit is namelijk, naast dit blog, pas de eerste concrete voorbereiding die ik getroffen heb. Nee ik heb ook nog steeds geen backpack, geen tickets, nog helemaal niks. Daar wacht ik mee totdat ik zekerheid over mijn papiertje. Over zekerheid van papiertjes gesproken, mijn broertje heeft deze week zijn eindresultaat te horen gekregen en is gewoon student af! Wie had ooit gedacht dat hij mij zou inhalen? Hij vertrekt dan ook halverwege juli al richting Maleisië. Hier gaan af en toe jaloerse gedachten richting hem...

Over Maleisië gesproken, het is maar goed dat we niet nu al daar zitten. Hoewel het volgens mij weer enigszins meevalt, zaten ze daar afgelopen tijd in de smog. Dan valt er ook weinig te genieten lijkt me. Gelukkig duurt het voor Marijn nog een paar weken en voor mij nog een maand of 2 voordat we daar zitten. Bovendien zit hij aan de noordkant van Maleisië op redelijke afstand van de Sumatraanse branden.

Mijn plannen zijn trouwens eigenlijk nog nauwelijks gewijzigd. Wanneer ik mijn ticket boek zal ik ervoor kiezen eind augustus te vertrekken naar Maleisië. Ik heb besloten er een halfjaar van te maken, dus mijn retourticket eind februari of begin maart te laten zijn. Dan heb ik na de gezins-meeting in Cambodja nog ruim de tijd mijn eigen plan te trekken, waar ik op dit moment dan ook nog geen idee van heb. Recentelijk bedacht ik mij dat de Filipijnen ook wel leuk zouden zijn. We zullen het allemaal wel zien!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen