zaterdag 31 augustus 2013

Vast in de vogeltuin

Zo, mijn eerste dagen in Maleisie zitten erop. Op dit moment zit ik nog steeds in Kuala Lumpur, maar het is me nu vrij duidelijk waar ik me de komende dagen zal begeven. Overmorgen ga ik weg uit KL en dan ga ik naar de Cameron Highlands. Na een paar dagen zal ik dan naar Taman Negara gaan en daarna Marijn opzoeken op de Perhentians en Redang. Maar om bij het begin te beginnen, hier mijn eerste belevenissen.

Terwijl ik nog verdwaasd om mij heen kijk als ik het vliegtuig in Istanbul uitstap, volg ik de meute om op het vliegveld op zoek te gaan naar mijn volgende vlucht. Nog nooit heb ik eerder gevlogen in vliegtuigen met meer dan 2 rijen stoelen. Daarom verbaast het me dat tijdens mijn eerste vlucht een goed en lekker avondmaal wordt voorgeschoteld. Tijdens mijn tweede vlucht naar KL krijg ik zelfs twee volwaardige maaltijden. Ik kan helaas niet of nauwelijks slapen in zo'n vliegtuig, in tegenstelling tot de Jemenitische student naast me. Aangekomen in KL heb ik vooral heel veel water nodig. Dan met de bus naar de stad op zoek naar de Matahari Lodge, het hostel waar Marijn zijn vriendin heeft leren kennen. Mijn eerste stappen in Azie zal ik me vooral blijven herinneren als enorm warm. Wel verwacht natuurlijk, maar toch anders dan back home. Met de mannen van het hostel gaan we in China Town op zoek naar eten. Als de komende 6 maanden soortgelijk eten zal zijn ben ik een blij mens! De eerste volle dag in KL zal voor mij beginnen om 12 uur, aangezien we geen ramen in de dorm hebben en ik dus totaal niet in de gaten had hoe laat het was. Samen met twee Duitse jongens gaan we naar China Town en de Petronas Towers. We besluiten de torens niet op te gaan, hoewel het er wel indrukwekkend uit ziet. Tijdens de lunch in een andere bekende wijk van KL, Bukit Bintang, begint het enorm te regenen. Omdat het niet wil stoppen besluiten we maar een taxi terug naar het hostel te pakken. 's Avonds is er een barbeque in het hostel, erg gezellig. En veel bier en whiskey... Hoewel vandaag pas mijn tweede dag in KL is, heb ik het gevoel al veel van de stad gezien te hebben. We hebben om 8 uur afgesproken met de Duitse jongens en een Deense meid om de Independence-day optocht te bekijken. Die Maleisen zijn flink trots op hun landje zeg! Enorm veel militairen en politiekorpsen komen voorbij gemarcheerd. Na de lunch gaan we onze eigen weg, ik ga naar de Batu Caves. Uit het niets staan er opeens hoge bergen die ze hebben omgetoverd tot Hindoestaanse tempel. Voor de lange trap naar de tempel staat een beeld van de godin Shiva, een van de belangrijkste in het Hindoeïsme. Vooral de grotten bovenaan de trap zijn indrukwekkend. Op de weg terug ga ik via het Nationaal Museum naar de vogeltuin. Er zitten daar echt superveel bijzondere vogels die allemaal heel veel ruimte hebben en om je heen vliegen. Helaas gaat het weer gieten, juist op het moment dat ik in de verste hoek van de vogeltuin zit. Gelukkig zijn er genoeg schuilplekken, waar ik dus helemaal in mijn eentje tussen de vogels zit. En als de zon weer schijnt ga ik weer op weg naar het hostel. Binnenkort zal ik ook wat foto's toevoegen!