donderdag 31 oktober 2013

Achterop de motor

Een van de doelen voor mijn reis in Zuidoost-Azie was dingen zien die je normaal niet ziet. Daarom besloot ik vanuit Mui Ne in het zuiden van Vietnam een Easy Rider naar het noorden te nemen. Voor zeven dagen heb ik achterop de motor gezeten en het 'echte' Vietnam meegemaakt. We hadden geweldige uitzichten, we hebben tal van watervallen en plantages bezocht, en ik heb de lokale Vietnamese keuken leren kennen. 

Wat mij van deze trip het meest bij zal blijven is dat je als westerling echt als bijzonder gezien wordt. Schoolkinderen zwaaiden naar me en als we even pauzeerden werd ik aangestaard. En dat allemaal met een glimlach. Ze vroegen me waar ik vandaan kwam en of ze mijn zonnebril even op mochten zetten. Ik ben zelfs een keer uitgenodigd door de lokale jeugd om rijstwijn te drinken en jackfruit te eten. Alles bij elkaar een zeer leervolle en bijzondere ervaring, hoewel het na een poosje toch wel een lange zit begon te worden. Toen we Hoi An in reden was het gek om opeens weer witte mensen te zien, maar wel weer even lekker om een pizza te kunnen eten. Dit keer wat minder tekst, maar wat meer foto's! 

Mui Ne:
Red Sand Dunes: scootertocht gemaakt en prachtige zandduinen gezien!
Het vissersdorpje Mui Ne
White Sand Dunes: de Sahara van Vietnam
De Fairy Stream: prachtige zandsculpturen aan de linkerkant en natuur aan de rechterkant.

Easy Riders:
Uitzicht in de buurt van Da Lat

Crazy House in Dalat, het resultaat van een gekke Russische architecte.

Uitzicht op de koffieplantages ten noorden van Da Lat

Zonsondergang bij Lak Lake

Watervallen in de buurt van Buon Ma Thuot

Kerk uit de Franse koloniale tijd.

Muziek maken op een zelfgemaakt bamboe instrument van een oude man in Kon Tum.

Uitzicht op de jungle in de buurt van Hoi An.


De Plantages:

Mushrooms die groeien op rubberbomen-zaagsel

Koffiebonen die geplukt worden als ze rood zijn, vervolgens 2 weken moeten drogen.

Silkworm-kokons waarvan silk-draad wordt gemaakt
Brick-factory

Cacao-vrucht

Groene peperkorrels die zwart worden na drogen.

Curry-vrucht

Casave

Ananas
Afscheid van Easy Rider Thang in Hoi An.



4 opmerkingen:

  1. tjonge das andere koek dan utrecht en omgeving.mischien iets voor een dispuut uitje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Timmy,
    Zo te lezen vermaak je je prima.
    wat een mooie foto's. het regent hier nu ook pijpestelen.
    geniet er van . groetjes Doke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Super gaaf! Hoi an is heel lwuk leuk alleen het toerisme niet zo!!! Geniet er maar lekker van! Groetjes Leontien

    BeantwoordenVerwijderen