woensdag 2 oktober 2013

Regen in Bangkok

Omdat dit momenteel mijn uitzicht is en voorlopig nog wel even zal blijven heb ik besloten een korte update te geven via mn mobiel. Vandaag ben ik aangekomen in bangkok. Ik was heel erg nieuwsgierig gemaakt vanwege de wisselende meningen van iedereen. Of je vindt de stad geweldig of je wil er zo snel mogelijk weer weg. Mijn eerste indruk van de stad is dat ik me hier waarschijnlijk prima kan vermaken! Hoewel ik al veel teveel betaald heb voor taxis en tuktuks vind ik de sfeer rond khao san road geweldig. Overal markt en plekken waar je kunt eten en drinken, wat wil je nog meer?


















Voordat ik naar bangkok vertrok heb ik de historische steden sukhothai en ayutthaya bezocht. Beiden zijn in het verleden hoofdstad van thailand geweest en bestaan nu uit de overblijfselen, vnl ruines, van die periodes. In sukhothai zijn alle ruines bij elkaar gelegen in het oude centrum, waar ayutthaya de ruines verspreid door de stad heeft liggen. Ik heb in beide steden een fiets gehuurd om alles te bekijken. Van de twee steden heeft ayutthaya verreweg de meeste indruk op mij achter gelaten. Zowel de ruines als de sfeer in de stad (in sukhothai wa  he-le-maal niks te beleven) zijn veel beter. Het enige waarin sukhothai wint is de geweldige natuur op het platteland. Als je daarin rondrijdt heb je de beste uitzichten, zeker nu veel land onder water was gelopen. Speaking of which, ik ben blij dat ik ayutthaya uberhaupt heb kunnen bezoeken, want ik denk niet dat het lang duurt voordat de rivier de stad zal overnemen. Er werden nu al voorzorgsmaatregelen genomen door kunstmatige dijken te bouwen.

Tot slot wil ik nog een ziekenhuisupdate geven want de ziekenhuisteller staat inmiddels op 4. Vandaag heeft de dokter me verteld dat zolang ik geen pijn heb, ik alles zou mogen doen wat ik wil. Het zal nog 4 tot 6 weken duren voordat alles weer heel is, maar zolang ik de boel in blijf tapen en goede schoenen draag, kan ik alles doen. Goed nieuws dus!
Nou ik ga langzaam aan de wandel en een volgend biertje uitzoeken!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten