maandag 10 februari 2014

Indonesie: Prachtig!


Kleine foto-update vanuit Yogyakarta. Vanavond ga ik de Merapi beklimmen. We starten om 12 of 1 uur en hopen op tijd boven te zijn voor de zonsopkomst. Dit hangt natuurlijk af van de weersomstandigheden en mijn conditie, maar ik ga er vanuit dat het spectaculair wordt! Hoewel, op dit moment ziet het er niet best uit: flinke regenbuien en onweer...


Met mijn guide, die een stuk slechtere conditie dan ik bleek te hebben, op de top van de Sibayak.
Uitzicht op de krater (rechtsonder) en de rest van het gebied.
Het resultaat na de afdaling van de Sibayak.
'Vissen' met de locals. Eerst werd een mengsel met buskruit in een stuk bamboe gedaan om een 'dynamiet' te maken. 2 bamboe-staven explodeerden in het water, waarna de locals (zo'n 20) allemaal het water indoken om de dode of verlamde vis te vangen. Sommigen volgden de rivier een halve kilometer stroomafwaarts. Met hun buit (zo'n 3 a 4 kleine vissen) keerden ze huiswaarts, weer een maaltijd op tafel deze avond!

In de jungle bij Ketambe.
Grootste boom ooit!

Uitzicht vanuit mijn bungalow in Ketambe.
Uitzicht op Lake Toba vanaf eiland Samosir.

Het 'pad' door de bossen op Samosir. Erg toffe hike!
Eindelijk! Uitzicht op schiereiland Tuk Tuk. De weg naar beneden bleek behoorlijk steil en we zijn de nodige keren verkeerd gelopen. Behoorlijk blij als we weer een gele stip op de boom vonden!
Zeldzame zonsondergang vanaf Tuk Tuk. Meestal was het rond dit tijdstip bewolkt.
Tijdens rondvaart (soort booze-cruise) over Lake Toba.
Durian, the king of the fruit! Heerlijk!
Tuak of Junglejuice, vers getapt van de palmbomen. Bijna net zo lekker als Durian.
In Pangandaran heb ik een toer geboekt waarbij we met de motorbike het gebied verkend hebben. We zijn onder andere door rijstvelden en tussen de palmbomen door gereden. Bij de Green Valley en de Green Canyon zijn we het water ingedoken en de nodige watervallen afgesprongen. Dit is de boot richting de Green Canyon.

Green Canyon. Om de hoek, verderop, werd het idyllisch!

(Voorlopig) Mijn laatste strand bij Pangandaran.

2 opmerkingen:

  1. Hoi Timmy,
    Wat is het daar mooi!!!
    je broer is weer thuis. voor jou nog een maandje, geniet er nog maar van

    BeantwoordenVerwijderen